Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
508

Over ons

Twee "zwervers" de scheepshond Yentl, en hun zelf gebouwde sloep Luna.

De romp aangekocht in oktober 1996 heeft onder de handen van Hans een metamorfose ondergaan. Het werd een uniek prachtig schip. De Luna werd in september 2003 gedoopt en te water gelaten. Vanaf 2003 heeft de Luna ons via grachten, plassen, meren, kanalen, (getijde) rivieren, en slootjes, al op de mooiste plekjes in Nederland en Ost Friesland Duitsland, gebracht.

Om het "thuisfront" deze reis een beetje mee te laten genieten en te laten zien waar deze zwerftocht ons brengt, hebben we dit weblog aangemaakt. Onze foto's en verhalen kunnen we alleen plaatsen als we ergens liggen waar we een internet verbinding hebben, het kan soms even duren voor er weer iets te lezen en te zien valt.

We wensen jullie veel lees en kijkplezier.

Hans, Corina en Yentl de scheepshond

Over onze reis

De trossen gaan bijna los, we zijn klaar voor onze zwerftocht door België en Frankrijk. Hoe we door Nederland varen om in België  te komen is nog even een vraagteken. We hebben twee opties, via Zuid Holland, Rotterdam, De Noord op, dan het Rijn-Scheldekanaal naar Antwerpen, een relatief korte route, of de langere route, via de Vecht, de Lek, het Merwedekanaal, bij Gorichem de Maas op om bij Maastricht de grens over te gaan. Wij zijn er nog niet uit..... Beide routes hebben zo hun charme. De wind zal in ons geval niet bepalend zijn, de motor stuwt ons voort.

Zo'n 15 jaar geleden deden we al een keer een rondje Vlaanderen en Wallonië, met onze zeilsloep de Rebecca. We meerden aan in vele leuke en pittoreske plaatsjes zoals Brugge en Gent. Maar ook Namur en Luik roepen bijzondere herinneringen aan de tocht van toen op. Vriendelijke mensen, dat bijzondere taalgebruik, enig om naar te luisteren en dan de Belgische keuken, "paling in het groen"  België we zijn in aantocht...............!!!

Na België, de grens over met Noord Frankrijk. Ons volgende doel, Duinkerken. Daar gaan we de Kathedraal Eglice St-Eloi bezoeken. Er ligt in de Kathedraal een grafsteen van een voorouder van Hans. Over welke wateren deze reis precies zal gaan lopen zal ook via het weblog te volgen zijn. We hebben "tijd genoeg" dus na Duinkerken zal onze zwerftocht nog niet ophouden, want er zijn nog vele "waterwegen die naar ??? leiden!!! Lieve "volgers" vanaf de Luna wensen wij jullie alvast een fantastische mooie zomer!!!

Wordt vervolgd, vertrekdatum vrijdag 21 mei 2010

Bezochte landen

Wij hebben 12 landen (5%) bezocht:

Australië, België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Luxemburg, Nederland, Oostenrijk, Servië, Verenigd Koninkrijk.